*اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِل فرجهم

سیب زمینی - کلید طلایی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلید طلایی
  • م.عزیزیان ( یکشنبه 87/11/20 :: ساعت 3:15 عصر)

    سیب زمینی

    تحقیقات جدید نشان می دهدکه پودرساخته شده از سیب زمینی معمولی می تواند خون را منعقد کند، بریدگی های کوچک را ببندد و به


    روشهای جراحی کمک می کند با مالیدن پودر مانند یک اسفنج خون را پاک کرده ویک مکانیسم اولیه انعقادی را آغاز می کند سپس فرآیند طبیعی لخته شدن جای آن را می گیرد و آمیلازها پودر را تجدید می کند. نتایج این مطالعات در نشست سالانه انجمن متخصصین بیهوشی آمریکا ارائه شده است .

    (این یک مکانیسم عمل جدید است  ،  این  پودر خیلی مؤثر است و به  نظر می رسد عوارض جانبی ندارد ) . ارث و همکارانش اثر بخشی و ایمنی پودر را در درمان بریدگی های سطحی پوست در30 داوطلب سالم بزرگسال آزمایش کردند؛ در این مطالعات ، 2 بریدگی یکسان به طول 5 میلی متر وعمق یک میلی متر به فاصله ی 2 میلی متر از هم روی هر بازوی داوطلب ایجاد شد ، خون پاک شد و سپس پودر به سرعت روی یکی از بریدگی ها به کار برده شد وهر دو برش تحت فشار قرار گرفتند.

     

    محققان زمانی را که خونریزی در هر بریدگی قطع شد ثبت کردند همچنین عکس هایی را در دقیقه دهم ، روز هفتم وروز سی ام بعد از بریدگی ها تهیه کردند.

    در بیشتر بریدگی های تحت درمان با پودر خونریزی تقریباً فوری قطع شد ؛ ولی در بریدگی هایی که تنها تحت فشار قرار گرفته بودند خونریزی به طور متوسط 6 دقیقه طول کشید .

    این پودر کرم رنگ سال گذشته به وسیله ی سازمان دارو و غذای آمریکا (FDA) تایید شده است واز نشاسته ی خالص شده که به صورت ذرات کروی آسیاب شده تشکیل گردیده است چنین مطرح شده که این پودر میتواند به سرعت وبه سلامت وبه طور مؤثر خون را در سطح جراحت های شدید منعقد کند و ممکن است نیاز به تزریق خون را که خطرات خاص خود را دارد از بین ببرد .

    یک فایده ی بزرگ این محصول آن است که بر خلاف بیشتر مواد منعقد کننده ی خون نیازی به آماده سازی یا سردکردن ندارد . ارث می گوید : نشاسته به سرعت در حدود 24 ساعت تجزیه می شود ، این مهم است زیرا شانس کمی برای عفونت یا واکنش جسم خارجی وجود خواهد داشت.

    مصرف نکردن سیب زمینی در وعده های غذایی مختلف می تواند موجب بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری شود.
     

    سیب زمینی از گروه کربوهیدراتها است که به گروه نشاسته نیز معروف است , ارزش غذایی و فیبر غذایی است . ویتامین های B این گروه شامل انواع ویتامین های گروه نقش مهمی در سلامت بدن به ویژه در مورد رشد مو و سلول های B گروه عصبی دارد. سیب زمینی به علت دارابودن فیبر غذایی مناسب , در تنظیم عمل کرد دستگاه گوارش و

    جلوگیری از یبوست مفید است و به این صورت که فیبر غذای موجود در سیب زمینی پس از ورود به دستگاه گوارش به شکل اسفنج درمی آید و آب را به خود جذب می کند و به شکل مواد حجیم به عنوان محرک روده و تسویه روده عمل می کند .

    حذف سیب زمینی و یا به صورت کلی حذف گروه کربوهیدراتها می تواند موجب بروز مشکلات عصبی , پرخاشگری , یبوست می شود.



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سیب زمینی
    واژه ها
    عطسه
    کالج
    کاخ سفید
    [عناوین آرشیوشده]